21 Haziran 2012 Perşembe

Zor Olan Çalışmak Değil !


          Bir Bloger'ın paylaştığı yazı hakkında “yorum” eklemek istedim ama yazdıklarım yorumun dışına taştı. Bloger, "çalışıyor olmaktan" keyif alamadığını yazmış. Anlamı sandığınızdan farklı ! Çalışmaktan değil, birlikte çalıştığı mesai arkadaşlarının birbirlerine karşı olan tavırlarından şikayet etmiş. en de ona dedimki; Yetişkin olmaya başlamışsın, aramıza hoş geldin J
         Benim hikayem çok uzun ve burada gereksiz, ama naçizane bir tavsiye göndereyim, işine gelirse faydalan; Kimseye, iyi niyetli de olsa akıl vermeye, dertlerini paylaşmaya kalkma, dert küpü olursun. Üstelik kıymetin de olmaz! Sadece “profesyonel” bir ilişkin olsun tüm mesai arkadaşlarınla. O zaman, çalışma ortamdan dolayı hiç üzülmezsin! :) Zaten ileriki yıllarda dediğim şekilde davranmayı tercih edeceksin. Erken fark edersen benim yaşadığım bunalımları atlayarak devam edersin yoluna. Para kazandığın her iş profesyonel bir iştir, kimse seni sevmek zorunda olmadığı gibi sen de kimseyi sevmek zorunda değilsin. Yaş kendiliğinden ilerleyecektir değiştiremezsin, ama başkalarının streslerini üzerinden uzak tutarsan zihnin daha temiz kalır!
          Sağlıcakla kal, sadece kendi dünyanda kal! Emin ol orası yeter :)   

 Not : Bir de, çok okuyup çok dinlemiş, çok izlemişsin. Çok şey biliyorsundur sen şimdi! Çalışma arkadaşlarının senden ürkmesi doğal ! J

3 yorum:

  1. sevgili cengiz,
    öncelikle beni iyi anlaman çok memnun etti. aynen dediğin gibi, beni rahatsız eden, beraber çalıştığım insanların davranışları.
    çok güzel ve uymam gereken tavsiyelerde bulunmuşsun, teşekkürler;) kişisel ilişki ve paylaşıma girmemek en akıllıcası sanırım.
    ah fakat bu kahrolası "herkesçe sevilme ihtiyacım"..
    neyse, deneyeceğim söylediklerini.
    notun için teşekkür ederim. fakat, sandığın kadar çok şey bilmiyorum sanırım;)

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Ezgi,
    Meslek hayatımın ilk yılları seninkilerle aynı gerekçeler yüzünden çok zor ve acemice geçti! O nedenle aynı süreci boşu boşuna yaşamanı istemem :) Yanımda mesleğe başlayan 4 genç! mühendise yol gösterebileceğime bile inanmıştım. Onlara yardım edeceğim, iş yerindeki ortamı daha kaliteli hale getireceğim diye harcadığım zamanda kendim için çok daha verimli işler yapabileceğimi sonradan fark ettim :)
    Anladığım kadarı ile iş arkadaşlarına güzel şeyler öğretebileceğine, iş ortamınızı daha kaliteli hale getirebileceğine sen de inanıyorsun ! :) ki, inanma! çünkü profesyonel yaşamdaki her uygulaman ve terciğin sadece seni ilgilendirir. Hatta diğer mesai arkadaşlarına külfet yaratmış olur ve onların tepkisini çekersin!
    Maalesef böyle işte! Hele hele Karşı cinsten bir arkadaşın, dostun, sevgilin var ise isimlerini bile paylaşma sadece profesyonel ilişki kurduğun insanlarla. "O benim arkadaşım" dersin, aranızda bir çıkar çatışması olduğu zaman neyin olduğuna sen bile şaşarsın :)
    Kısacası, profesyonel yaşam "yalnızlıktır" Okulunda veya mahallendeki dostların olmaz orda! :)

    YanıtlaSil
  3. sevgili cengiz,
    koca bir günü geçirdiğimiz ortamda daha hoş ortam olabilseydi ne güzel olurdu oysa...
    fakat, sanırım haklısın. ben de beklentilerimi düşürmeliyim;)

    YanıtlaSil