23 Mart 2012 Cuma

Yangın Var



        İnternet ortamındaki  ilk  yazılarımı, üyesi olduğum ve görüşlerimi paylaşıp meslektaşlarımla haberleştiğim bir grup sayfasında yazmaya başladım. Mesleki anlamda, ve elbette daha pek çok alanda muhalif bir yapım vardır :) Her zaman düşüncelerimi ve konu hakkındaki fikrimi açık açık söylerim. O nedenle arkadaş ve meslektaşlarımla paylaştığım sosyal ortamlarda "muhalif"  kişiliğim hep ön plana çıkarılır. O dönemde guruba gönderdiğim yazılardan birisi bir web sitesi tarafından dikkat çekici bulunmuş, aynı konuda benden bir yazı da kendileri için hazırlamamı istediler. Daha sonraları aynı web sitesi için başka yazılar da hazırladım. Çeşitli sosyal ortamlardaki arkadaş listem kabardıkça onlar için de küçük yazılar yazmaya başladım. Sanırım bundan sonra ağırlık bloglarda olacak :)  Bir blog yazarı için geçmişten alıntı yapmak ne kadar doğrudur bilemiyorum, ama güncelliğini koruyan ve blogumda bulunmasını istediğim bir iki yazım daha var. İlerde onları da sizinle paylaşmak istiyorum. Aşağıdaki yazıyı Aralık 2011 de hazırlamışım; Umarım siz de bu filmi izlemiş ve olumlu şeyler düşünmüşsünüzdür ! ; 
       Bu filmi geçen hafta ( Aralık 2011 ) izledim ve herkese tavsiye ediyorum . Yılların acısını güldürerek anlatıyor . Yıllar önce Batman - Beşiri dolmuşuna ilk kez bindiğimde ben de çok şaşırmıştım; Ülkemin bir köşesinde, dolmuştaki herkes  benim bilmediğim bir dil konuşuyordu ve ben bu memlekette üniversite bitirmiştim !
       Bu arada, 1. Kaçkar-Trans faaliyetimde, Rize - Çamlihemşin - Ayder - Yukarı Kavron dolmuşuna ilk kez bindiğimde de çok şaşırmıştım; Dolmuştaki köylüler yine benim bilmediğim bir dil konuşuyordu ve ben o zaman 26 yaşında bir mühendistim !
       Henüz dağcılığa yeni başladığım o dönemde bir dağcı arkadaşımda Zugaşi Berepe'nin (Denizin Çocukları) Va Mişkunan ( Bilmiyoruz ) isimli bir kasetini dinlemiş ve bizi yönetenlere çok kızmıştım; "bu memleketin zenginliklerini  yıllarca bizden gizlemişler" diye! Ama artık işler değişiyor, umarım bu süreç daha fazla uzamaz. Hepimiz aynı vatanda yaşıyoruz, aynı haklara ve haksızlıklara sahibiz. "Kim daha çok eziyet çekiyor ?" diye bir yarışa girersek o zaman hepimiz kaybederiz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder